מחקר וסקרים

מכון המחקר של "דיאלוג" מתפקד כ- One Stop Shop ומעניק ללקוחותיו חבילת פתרונות מחקריים המתאימים לצרכיהם. לדיאלוג ניסיון רב בעריכת סקרים ומחקרים בעשר השנים האחרונות, במסגרתן ערכה החברה סקרים ומחקרים במגוון רחב של נושאים ובמגוון רחב של מתודולוגיות.

היתרון המרכזי של מכון המחקר של דיאלוג הוא עצם היותו מכון מחקר בתוך חברת יעוץ. מעצם מיקומו זוכה מכון המחקר לשיתוף פעולה ענף ופורה עם יועצי החברה. שיתוף פעולה זה מוביל לפיתוח מתודולוגיות ייחודיות ודוחות המשלבים המלצות ותוכניות פעולה אופרטיביות לשיפור. כמו כן, לדיאלוג היכולת לבצע את התוכניות הללו, בהתאם להגדרות הלקוח.
לחברת "דיאלוג" ניסיון עשיר ומגוון בביצוע סקרים שונים בהיקפים נרחבים, תוך שילוב הידע המקצועי הדרוש והיכולת הלוגיסטית והניהולית בסקרים כוללניים ובפרויקטים רב-מקצועיים. לאורך השנים התנסתה החברה במגוון רחב של סקרים שהצריכו יכולות לוגיסטיות מורכבות כגון: סקרי קלפיות, סקרי התנסות בבתי הלקוחות, סקרי שטח בנקודות מכירה וסקרים שנערכו באמצעות מחשבים ניידים בקניונים ובנקודות מכירה.

תחומי הפעילות שלנו:

יתרונות מכון המחקר של דיאלוג

  1. איכות, איכות ועוד איכות
    חברתנו מבצעת עבודות למגוון לקוחות במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. התרבות הארגונית של החברה מעודדת חשיבה ועבודה עפ"י עקרונות איכות וניהול מובילים וזאת מבלי להתפשר ולוותר על יכולת התחרות הנדרשת מארגונים כיום. לאורך כל תהליכי העבודה נעזרים העובדים במנגנוני בקרה שיסיעו לשמור על איכות גבוהה של איסוף הנתונים, הקלדתם וניתוחם.
  • גמישות ומהירות
    לדיאלוג ניסיון מוכח בתכנון וביצוע סקרים מורכבים "מהיום להיום" עבור לקוחות כגון: פיקוד העורף, עיתון הארץ, ערוץ 10, מפלגות פוליטיות ועוד.
  • מעטפת שירותית כוללת
    דיאלוג מספקת ללקוחותיה מגוון רחב של פתרונות מחקריים. דיאלוג עוסקת במגוון רחב של מחקרים באמצעות מגוון רחב של מתודולוגיות המאפשרות ללקוח לקבל את כל השירותים המחקריים תחת קורת גג אחת.
  • שיתופי פעולה עם מומחים מובילים בתחומם
    לדיאלוג יכולת לשיתופי פעולה עם מומחים מובילים בתחומם כדוגמת פרופ`קמיל פוקס, ד"ר איציק דיין, ד"ר נוהאד עלי ועוד. שיתופי פעולה מסוג זה מובילים לתוצרים בעלי ערכים מוספים רבים יותר ומעמיקים יותר.
  • אפשרות למתן חבילת שירות כוללת המשלבת מחקר ויעוץ
    שילוב מנצח של מחלקת היעוץ ומחלקת המחקר שמוביל לפרשנות מעמיקה יותר של הממצאים וכתיבת תוכניות פעולה אופרטיביות לעתיד. לדיאלוג ניסיון רב ביעוץ לחברות בנושא ניהול השירות, ולכן לחברה ידע רב במדידת שירות והדרכים לשיפורו. מחלקת היעוץ מעורבת בפרויקטים להערכת השירות מתחילתם ועד סופם, כאשר הם יועצים לבניית השאלונים, ניתוח הממצאים כתיבת הדוחות ופרק של המלצות אופרטיביות לשיפור עתידי.
  • יכולת מובהקת בביצוע מחקרים מקיפים ו/או מורכבים
    לחברה יכולות לוגיסטיות מפותחות וגמישות המאפשרות ביצוע של מחקרים בעלי היקפים גדולים ומורכבים, ביצוע של פרוייקטים במהירות רבה –
    ("מהיום למחר"). לדוגמא, ביצעה החברה סקר שביעות רצון עובדים בקרב למעלה מ- 11,000 עובדי שירותי בריאות כללית בלמעלה מ- 900 מרפאות ומחלקות שונות ברחבי הארץ בפריסה רחבה.
  • תשתיות חדשניות
    • פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת צפייה באמצעות האינטרנט בסקרים ופרויקטים של לקוח סמוי תוך כדי התהוותם.
    • מוקד מחודש ובו 45 עמדות, ממוחשבות. לחברה יכולת להרחיב את הפעילות לכ-35 עמדות נוספות, בהתאם לצורך.
    • על המחשבים מותקנת תוכנת CATI (של חברת סקאוט), התוכנה מאפשרת מעקב ופיקוח אחר הסוקרים ועבודתם ובניית שאלונים המאפשרים בקרה on-line על עבודת הסוקרים ומניעת טעויות. לתוכנה מאפיינים רבים ובין השאר: חיוג יזום, מחולל מדגמים, פיקוח על עבודת הסקרים, תיעוד מלא של היסטורית ההתקשרויות ועוד.
    • מערכת האזנה והקלטה לסוקרים.
  • מערכת תומכת גדולה ואיתנה
    דיאלוג חלק מקבוצת אמנת ומקבלת ממנה מגוון שירותים, כגון: מחלקת גרפיקה, גוף המתמחה בפרוייקטים לוגיסטים, שילוח וכד`.
  • הלקוחות שלנו הם הראי שלנו . . .
    לקוחות מכון הסקרים של דיאלוג מביעים שביעות רצון ואמון במערכת ומביעים זאת בעבודה איתנו לאורך שנים. רבים מלקוחותינו עורכים עימנו סקרים המלווים אותם לאורך שנים. דיאלוג מאמינה בלווי אישי של הלקוח. לכל לקוח ממונה מנהל פרוייקט והוא איש הקשר המלווה את הלקוח לאורך כל הדרך ובכל הפרוייקטים.

לחברת "דיאלוג" ניסיון רב בעריכת סקרים במגוון רחב של תחומים ונושאים. על לקוחות החברה נמנים ארגונים גדולים כגון: בנקים וחברות אשראי (בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק מסד, בנק יהב, ישראכרט ועוד), שירותי בריאות (קופ"ח לאומית ושירותי בריאות כללית ועוד), משרדים ממשלתיים (משרד הרווחה, משרד הביטחון, משרד התמ"ת, המשרד לביטחון פנים, המשרד לתעשייה מסחר ותעסוקה, משרד המשפטים, משרד הקליטה, פיקוד העורף, גלי צה"ל, שב"ס ועוד), חברות ציבוריות (חברת החשמל, דואר ישראל, הרשות לפיתוח כלכלי של עיריית ת"א-יפו, הרשות לעסקים קטנים ובינוניים ועוד), חברות תקשורת (סלקום ועוד), חברות למוצרי צריכה (חוגלה, OTL, LG, קסטרו, IBM ועוד), יבואני והשכרת רכב (דלק מוטורס, UMI, הרץ ועוד), אוניברסיטאות (אונ`חיפה ואונ`בר אילן), אמצעי תקשורת – ערוץ 10 ועיתון הארץ ומפלגות פוליטיות שונות.

שיטות מחקר

שיטות המחקר בהן אנו משתמשים ב"דיאלוג" רבות ומגוונות ומשתנות בהתאם למחקר ומאפייניו: נושא המחקר, אופי האוכלוסייה הנדגמת, סוג הדגימה וכדומה. ניתן לחלק את המתודולוגיות לשתי קבוצות עיקריות:

  • מתודולוגיות כמותיות שבמסגרתן:
    • סקרים טלפוניים
    • סקרי שטח מסוגים שונים (שאלונים רגילים, שאלונים ממחושבים על מחשבים ניידים או מחשבי כף יד)
    • סקרי שטח בנקודות מכירה
    • סקרים במילוי עצמי
    • תצפיות
    • סקרי כניסה ויציאה שמטרתם להעריך את השירות או המכירה שמקבל הלקוח והשוואתם לציפיותיו
    • לקוח סמוי
  • מתודולוגיות איכותניות שבמסגרתן:
    • קבוצות מיקוד
    • ראיונות עומק, שחלקם נערכים ע"י היועצים הארגונים שעובדים ב"דיאלוג"
    • לקוח סמוי לסוגיו

 

מנהלת המחלקה– סימה אהרוני      052-5838573