מחקר וסקרים להתייעלות ארגונית

בכדי שעסק יוכל להשתפר ולהתייעל קיים צורך להבין בצורה מעמיקה את אופן ההתנהלות הנוכחית שלו בכל האספקטים – באמצעותה ניתן להגיע למסקנות מה ניתן לשפר וכיצד ניתן לעשות זאת. אחד הכלים המשמעותיים אשר יאפשרו לעשות זאת הוא מחקר וסקרים – כאשר לרוב, מדובר באחד מהכלים בהם נעשה שימוש בהליך של ייעוץ ארגוני מקצועי.

כאן חשוב לציין, שבכדי לייעל את התנהלות העסק בכל האספקטים, במקרים רבים מחקר וסקרים בארגון לא יהיו מספקים לבדם ויעלה הצורך גם לעשות סקרים חיצוניים כמו לדוגמא: סקר שביעות רצון לקוחות. זה אומנם נכון שיש לא מעט עסקים אשר חוששים מסקרים שכאלו מתוך חשש לגבי מה הם עתידים לגלות – אבל, ברגע שמבינים בצורה מעמיקה את החולשות, ניתן לפעול בצורה המיטבית בכדי לשפר אותם ולמעשה, לשפר את המוניטין של העסק ואף להובילו להצלחה.

מכון סקרים

לא על הסקרים לבדם

אז זה אומנם נכון כי לנושא של מחקר וסקרים בארגון יש תפקיד חשוב ומשמעותי, אבל בכדי להוציא אל הפועל את כל התועלות של הסקרים, ישנה חשיבות גבוהה לנתח אותם בצורה מעמיקה, להסיק מסקנות ובהתבסס על המסקנות להטמיע שינויים – לכן, בכדי ליהנות מכל היתרונות של הסקרים, לא מספיק לקחת שירות של מכון סקרים לביצוע הסקר בפועל, אלא גם להמשך התהליך, של הניתוח ויישום המסקנות.

חשוב לזכור, כי סקרים מאפשרים לבדוק לא מעט נתונים לגבי העסק או הארגון – הן לגבי האופן בו העובדים תופסים את הארגון, הן לגבי האופן בו המנהלים עושים זאת והן לגבי האופן בו הלקוחות תופסים אותו. מהסקרים ניתן לקבל תמונה אשר כוללת לרוב גם את הדברים החיוביים (נקודות לשימור) וגם את הדברים שפחות עובדים (נקודות לשיפור). כמובן, שבהליך התכנון של מה לעשות לגבי תוצאות הסקרים, יש לקחת בחשבון גם פרמטרים נוספים כמו לדוגמא, המשאבים אותם העסק או הארגון מחזיק ברשותו.

מי מבצע את הסקרים?

אז כאמור, אחת האפשרויות היא פשוט לפנות אל מכון סקרים ייעודי על מנת שזה יבצע את הסקרים הנדרשים – בין אם אלו סקרים פוליטיים, בין אם זה סקר לקוחות ובין אם זה סקרים מסוגים אחרים. אבל, חשוב כאמור לזכור שהמטרה היא לא רק לקבל את תוצאות הסקר, אלא גם לנתח את אותן התוצאות, לבצע מחקר ולמעשה, לדאוג שהסקר לא בוצע לחינם והודות לו, קיימת אפשרות ליעל את התנהלות העסק באספקטים הרלוונטיים.

לכן, בהליך בחירת הגוף, החברה או אנשי המקצוע אשר עליהם תוטל המשימה של ביצוע סקרים בארגון, יש לוודא מה בדיוק כוללים השירותים המוצעים על ידם, מה הניסיון והרקע המקצועי אותם הם מחזיקים ברשותם והאם אותם השירותים, יכולים לענות על הציפיות של מזמיני הסקרים. בחירה מושכלת ונבונה באותה החברה, תהווה צעד חשוב ומשמעותי לוודא שאותם הסקרים אכן יוכלו לסייע ביצירת שינויים חיוביים בהתנהלות העסק.

נשמח לשיתוף

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

תיאום טיפול

הסמן הימני של החוסן הנפשי בישראל

במהלך השנים האחרונות, תחום השיקום הנפשי בישראל עבר שינויים משמעותיים. אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא דיאלוג תיאום טיפול, אשר פועל מעל 11 שנים ומוביל את

day care
דיאלוג לגיל הרך

חגים ומועדים במסגרות חינוכיות לגילי לידה- 3

מחשבות על תכנית מותאמת התפתחות ועל הדרכת הצוותים במסגרות מיכל כרמל, מנחת סופרויז'ן למדריכות בדיאלוג, יועצת-מדריכה חינוכית ומרצה   לוח השנה מזמן לנו לא מעט