תפקידו של יועץ ארגוני לעסקים

כיום, כמעט כל בעל עסק מודע לעובדה שאם הוא מעוניין להצליח, הוא חייב לנקוט בצעדים בדרך להתייעלות ארגונית. הדרך להתייעלות שכזאת, עוברת כמובן בקבל יעוץ ארגוני לעסקים, כאשר, הייעוץ מתבסס על הבנת הדרך והצורה בה הארגון מתנהל כעת ומה ניתן וצריך לעשות, על מנת לייעל ולשפר את ההתנהלות – וזה כמובן נכון לגבי כל האספקטים. כמובן, שבכדי שיועץ ארגוני אכן יוכל לבצע את תפקידו בצורה המיטבית, הוא חייב להחזיק בידע, בניסיון ובכלים המקצועיים, אשר יאפשרו לו להעניק ייעוץ מקצועי.

אז רגע לפני שיורדים לעומק הדברים ומבינים מהו תפקידו של יועץ ארגוני, חשוב להבין תחילה, מתי בכלל יכול לעלות הצורך ביועץ שכזה. ובכן, הצורך יעלה במקרים בהם העסק אינו מפיק רווחים (או לפחות לא עונה על הציפיות ממנו בנושא זה) – ישנם גם מקרים בהם בעל עסק בוחר להשתמש בשירותיה של חברת ייעוץ ארגוני באופן שוטף וזאת על מנת להתייעל ולהשתפר על בסיס קבוע.

תפקידו של יועץ ארגוני

תפקידו של יועץ ארגוני

תפקידו של איש מקצוע המתמחה בנושא של ייעוץ ארגוני והדרכה, הוא קודם כל לאבחן ולנתח את תפקודו הנוכחי של העסק במגוון רחב של אספקטים כמו: תפקוד העובדים, התפעול, הטכנולוגיה ועוד.. בהליך זה על אותו יועץ ארגוני לבצע הערכות תפקודים, לחפש נקודות חולשה ולמעשה לנסות ולהרכיב את התמונה המלאה לגבי התנהלותו של העסק. בשלב הבא, אחרי איסוף המידע, על היועץ לגבש אסטרטגיה המבוססת על מודלים קיימים, אשר באמצעותה בעל העסק יוכל לשפר ולייעל את התנהלות העסק בכל אותם האספקטים.

חשוב לציין, שכאן ממש לא מסתיים התפקיד של היועץ הארגוני, מכיוון שבשלבים הבאים התפקיד שלו כולל גם הליכים ניהוליים כמו ניהול תהליכי יעילות בארגון, פיתוח למידה בארגונים ועוד.. כמובן, שבכדי להבטיח שהיועץ הארגוני אשר נבחר ללוות את העסק, אכן יבצע את המצופה ממנו יש לבדוק תחילה, מה השירותים שלו כוללים – לדוגמא, בעל עסק אשר פונה ליועץ ארגוני כשהמטרה המרכזית בפניה היא לייעל את ההתנהלות הכלכלית, יהיה חייב לוודא שאותו יועץ ארגוני אכן מתמחה בניהול תקציבים, במיקסום תהליכי עבודה ובהטמעת תהליכים אשר בכוחם להפוך את הארגון לרווחי יותר ממצבו הנוכחי.

לייעץ, להדריך ולנהל

אז נכון שהתפקיד נקרא “יועץ ארגוני” אבל למעשה, כלול בתוכו הרבה יותר מאשר מתן ייעוץ בלבד. בפועל, יועץ ארגוני אחרי במקרים רבים גם על הדרכת המנהלים והעובדים איך ליישם את התוכנית אותה הוא בנה ובשלב הבא, הוא גם זה שאמור לנהל את הליך הטמעת המצוינות באותו עסק. כמובן, שבכדי שהיועץ הארגוני אכן יוכל לבצע את המצופה ממנו, עליו להחזיק בידע ובניסיון רב, כאשר, הודות להם יתאפשר לו ללוות את העסק בכל השלבים הנדרשים בדרך למצוינות וכמובן, לאותה ההתייעלות המיוחלת.

נשמח לשיתוף

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

מצוינות תפעולית

מחלקת תיקונים – תסמין ולא פתרון

כיצד תחזוקה יזומה ולא תגובתית משפיעה על רווחיות, איכות ואמינות במבט ראשון, זה אולי נראה מובן מאליו: כמעט כל מפעל תעשייתי כולל בתוכו מחלקת תיקונים.

מצוינות תפעולית

אחזקה-ייצור ומה שביניהם (המכונות)

איך מגשרים על הפער בין צורך בייצור רציף לבין אחזקה שמונעת השבתות עתידיות בין אחזקה לייצור קיים קונפליקט מובנה: הייצור רוצה תפוקות. האחזקה רוצה השבתות

מצוינות תפעולית

הם שוב מתווכחים – ואני מרגיש כמו גננת

שהסינרגיה בין אחזקה לייצור הופכת לעצבנית – המפעל שלך על סף תקלה בואו נדבר רגע על הסיטואציה שכולנו מכירים היטב: ישיבת בוקר. מנהל האחזקה מצד

הרשמה ללייב מיוחד הטמעת AI בארגון

מלאו פרטים להרשמה וקבלת לינק ללייב המיוחד