על הקשר בין קניות ללמידה

הטלפון מצלצל, זה השליח! והוא מגיע בדקות הקרובות עם כמה חבילות, ואוו.

כמה כבר קניתם מתחילת חג הקניות בנובמבר?

ומה הקשר בין קניות ללמידה?

תחושת הסיפוק בסיבוב בקניון, הגעת חבילה ומילוי סל באתר מקוון נוצרת בעקבות פעילות מוחית – מערכת התגמול.

היא מעוררת בנו תחושה נעימה ואת הרצון לבצע שוב ושוב את הפעולה שעוררה את התחושה. (מכון דוידסון)

רשתות השיווק למדו זאת מזמן ובעזרת הנחות, מבצעים ופרסומות מושכים אותנו אל עבר הסיפוק הבא גם אם המשמעות היא קנייה של מוצר שאנחנו לא באמת צריכים

ובאירועי מכירות גדולים, התפיסה שלנו משתנה, תחושת הסיפוק עולה

ואנחנו קונים

והרבה!

הידעתם? גם מלמידה אפשר לחוות תחושת סיפוק דומה

כדי לעשות זאת נסתכל על הלמידה מזווית קצת שונה – חווית המשתמש, הלומד.

מה התהליך שהוא עובר? איפה נכנסים רכיבי ההנאה? מה יצור סיפוק? איך השפה העיצובית תומכת בחוויה?

אם נגזור את כל רכיבי ההנאה וההתמכרות הקיימים במשחקים ובקניות כמו בחירה, עיצוב, פידבק, התקדמות, אתגר, הפתעה ועוד.. ונטמיע אותם בעולם הלמידה נביא לפעולה של מערכת התגמול ולשחרור דופמין

מה שיגרום ללומדים שלנו לרצות לבצע את הפעולה שוב ושוב

רק שהפעם במקום להצטער כשיגיע פירוט האשראי

הם ילמדו משהו חדש

כתבה: גל סינה, מפתחת למידה

נשמח לשיתוף

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

מצוינות תפעולית

מחלקת תיקונים – תסמין ולא פתרון

כיצד תחזוקה יזומה ולא תגובתית משפיעה על רווחיות, איכות ואמינות במבט ראשון, זה אולי נראה מובן מאליו: כמעט כל מפעל תעשייתי כולל בתוכו מחלקת תיקונים.

מצוינות תפעולית

אחזקה-ייצור ומה שביניהם (המכונות)

איך מגשרים על הפער בין צורך בייצור רציף לבין אחזקה שמונעת השבתות עתידיות בין אחזקה לייצור קיים קונפליקט מובנה: הייצור רוצה תפוקות. האחזקה רוצה השבתות

מצוינות תפעולית

הם שוב מתווכחים – ואני מרגיש כמו גננת

שהסינרגיה בין אחזקה לייצור הופכת לעצבנית – המפעל שלך על סף תקלה בואו נדבר רגע על הסיטואציה שכולנו מכירים היטב: ישיבת בוקר. מנהל האחזקה מצד

הרשמה ללייב מיוחד הטמעת AI בארגון

מלאו פרטים להרשמה וקבלת לינק ללייב המיוחד